De Happy Pear

De Happy Pear, recepten voor geluk. Smakelijk en simpel vegan food.Dit is inmiddels het derde boek van David & Stephen Flynn maar de recepten zijn er niet ingewikkelder op geworden. Integendeel dit is volgens hun het meest gebruiksvriendelijke boek tot nu toe. De broers willen gezond eten echt zo laagdrempelig, praktisch en betaalbaar mogelijk maken.

Het boek is opgedeeld in twee delen: Deel I: Gelukkig eten en deel 2: Gelukkig leven.De recepten in dit boek variëren van supersnelle avondgerechten die binnen 15-20 min op tafel staan: Thaise gele curry, romige pasta met champignons tot het wachten waard diners die niet heel snel te maken zijn maar niet ingewikkelder worden: kruidige Griekse stoofschotel, Hongaarse goulash.Het tweede deel van het boek gaat over hoe je vegan kunt gaan eten, veel uitleg, regels en tips die je de overgang makkelijker maken. Ook staat er een tweeweekse gezondheidsreboot in met boodschappenlijstjes. Een mooie aanvulling op hun recepten en gewoon ook heel mooi om te lezen hoe ze gelukkiger willen leven. “Het gaat erom dat je een paar dingen voor jezelf doet, die je dichter bij jezelf brengen en je helpen je batterij op te laden.

”Het boek ziet er prachtig vormgegeven uit en leest heerlijk weg, ik ben dol op kookboeken maar deze steekt er voor mij met kop en schouder bovenuit! Vooral het hoofdstuk Ik kan niet geloven dat het geen… vind ik fantastisch. Ik moest gewoon testen of mijn mannen in huis zouden proeven dat het ‘pulled pork’ sandwich geen vlees maar jackfruit was en nee hoor ze hapten dit broodje weg zonder commentaar, geweldig. 😊 Uit dit hoofdstuk maar ook uit andere gaan we zeker nog meer recepten testen. Er staan ook heerlijke zoete gerechten in: chocolate chip cookies, brownietaart dus voorlopig ben ik nog niet uitgekookt en gebakken.

In overleg met de uitgeverij mag ik 2 recepten delen en deze kan je binnenkort op mijn Instagram: counsellorellen, LinkedIn en Facebook (Ellen Snel) voorbij zien komen.

Auteurs: David & Stephen Flynn

Uitgeverij: Scriptum

ISBN: 9789463191210

Hardcover met foto’s

Plaats een reactie