Minder stress met stressologie

Dit boek bevat echt heel veel informatie over stress:
• Welke soorten stress zijn er
• De oorzaken van stress
• De effecten op je gezondheid
• Hoe leren omgaan met stress

Stressologie werkt op 7 niveaus:
• Niveau 1: fysiek
• Niveau 2:je persoonlijkheid
• Niveau 3: mentaliteit
• Niveau 4: psych
• Niveau 5: gevoelens en emotie
• Niveau 6: je onderbewustzijn
• Niveau 7: het hoger bewustzijn

Vervolgens wordt beschreven hoe je op die 7 verschillende niveaus aan het werk kan gaan met stress en worden er 101 methoden besproken die je verder zouden kunnen helpen.

Het is niet de bedoeling dat je alles gaat doen maar dat je kijkt welke methode je aanspreekt en bij je past. De schrijver heeft voor de research van dit boek alles uitgeprobeerd.

Het is een super interessant boek omdat het onderwerp zo actueel is. Er staan veel handvaten in waar je echt wel wat mee kan als je stress in je leven ervaart.

Het duizelde mij wel even toen ik de hoeveelheid aan methoden zag. Dan is het risico dat je door de bomen het bos niet meer ziet.

Het was fijn geweest als het boek misschien iets anders was vormgegeven, iets belangrijks had ik graag in een kader gezien en even een puntsgewijs lijstje tussendoor had voor wat overzicht gezorgd.

Toch heb ik het boek met veel plezier gelezen omdat het niet 1 methode beschrijft die heilig zou zijn voor iedereen. Juist het optimaal combineren van oplossingen die bij jou passen gaat je helpen. Dit noemt de schrijver Stressologie, een methode die bijzonder effectief is en chronische stress tot het verleden kan laten behoren.
Dat is iets wat ik iedereen die met chronische stress toewens en daarom raad ik dit boek van harte aan zodat je beter van dit boek wordt!

Minder stress met Stressologie
Auyeur: Jurgen Spelbos
Uitgever: Lucht
ISBN: 978949279814

Plaats een reactie